교육 일정 | |
---|---|
교육 개요 |
본 과정은 SAP S/4HANA 자재관리(Material Management, 또는 Procurement)의 기본적인 비즈니스 프로세스 및 시스템에서의 태스크 수행을 위한 기능을 학습합니다. 제품 조달(Procurement) 프로세스와 Fiori 및 고급 트랜잭션에 대한 이해를 기반으로 구매(Purchasing), 재고 관리(Inventory Management) 및 송장 검증(Invoice Verification)을 위한 기본 기능을 습득할 수 있습니다. |
교육 목적 |
▷SAP S/4HANA 조달 프로세스 및 조직 구성 ▷마스터 데이터 개요: 자재 마스터, 공급 업체 마스터(비즈니스 파트너), 구매 정보 레코드 ▷자재 관리를 위한 리포팅, 모니터링 및 분석 |
교육 기간 | 4일(28시간) |
교육비 | 2,374,400 원부가세별도 |
교재 | (-) |
선수 지식 |
필수선행과정 - 조달 프로세스에 대한 기본적인 지식 |
교육 대상 |
물류 컨설턴트 프로젝트 매니저 프로젝트 팀원 사용자 |
교육 내용 |
Key Features of SAP Fiori and SAP GUI ┕ Identify the SAP Fiori User Experience ┕ SAP GUI Processes and Enterprise Structure in Procurement ┕ Delinating Procurement Processes ┕ Identifing the Organizational Units in Procurement Plain Procurement Process ┕ Creating a Purchase Order ┕ Posting a Goods Receipt ┕ Entering an Invoice Master Data in Procurement ┕ Maintaining Business Partner Master Data ┕ Maintaining Material Master Data ┕ Maintaining Purchasing Information Record ┕ Analyzing Material Valuation Stock Material compared with Consumable Material ┕ Comparing Procurement Process for Stock and Consumption ┕ Creating Purchase Requisition ┕ Creating Purchase Order with Reference to Purchase Requisition ┕ Entering Valuated and Non-Valuated Goods Receipts Self-Service Requisition ┕ Performing a Self Service Processes ┕ Confirming Goods Receipt Advanced Transactions in Procurement ┕ Maintaining Purchasing Contract ┕ Creating Purchase Requisition with Source Determination ┕ Using Advanced Transaction for Purchase Order Creation ┕ Using Advanced Transaction for Goods Receipt ┕ Using Advanced Transaction for Invoice Verification Reporting and Analytics ┕ Using Analytical Apps ┕ Using the Procurement Overview Page |
수강후기 |
|